خواص میوه خشک موز :

میوه خشک موز از آن دسته میوه‌هاییست که مصرف آن برای همه افراد از جوان و پیر گرفته تا ورزشکار، توصیه می‌شود .

این میوه غنی بسیار مقوی و منبع سرشار از پتاسیم است . موز به حفظ تعادل فشار خون و

عملکرد قلب کمک فراوانی می‌کند و از سوی دیگر میزان فیبر موجود در موز بسیار فراوان است و این در

حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد خوردن میوه‌های غنی از فیبر از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می‌کند .

میوه خشک موز سرشار از ( تریپتوفان )  است که بدن آن را به ( سروتونین ) تبدیل می کند و سروتونین

باعث ایجاد احساس آرامش شده و لبخند به لب هایتان می آورد.

برخی از پزشکان به افرادی که از بی خوابی یا بد خوابی دچارند توصیه می کنند که یک ساعت

قبل از رفتن به رختخواب موز میل کنند  به خاطر اینکه موز خواب راحتی به ارمغان می آورد .

در ضمن همین موز ۳۰ درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند .
این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها و همچنین استرس را در شما افزایش می‌دهد .

موز بعلت دارا بودن قند زیاد برای مبتلایان به دیابت مضر است و نباید در خوردن آن زیاده روی کنند .

نکاتی در رابطه با موز خشک :

  • موز و موز خشک شده هر دو محرک جنسی به شمار می روند
  • به نسبت سایر میوه ها، موز دارای سطح انرژی بیشتری است که از این رو به ورزشکاران پیشنهاد می شود. همچنین موز تقویت کننده ماهیچه ها می باشد .
  • موز چاق کننده است و برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود (به علت شاخص گلیسمی بالا) .

 

ارزش غذایی برای 100 گرم موز : 

کالری 90 کیلو کالری
کلسیم  5 میلی گرم
کربوهیدرات 23 گرم
منیزیم 27  میلی گرم
پتاسیم 358 میلی گرم
ویتامین C 9 میلی گرم
ویتامین K 0.5 میلی گرم
فسفر 22 میلی گرم
فیبر 2.6 گرم
پروتین 1  گرم

برای نمایش همه عکس ها روی عکس کلیک کنید.

موز