آلبالوی خشک و دیگر میوه‌های منجمد و خشک و میوه‌های توتی حاوی آنتی اکسیدان‌های ضروری از جمله آنتوسیانین – ماده‌ای که باعث رنگ قرمز آلبالو و گیلاس می‌شود – هستند. این آنتی اکسیدان‌ها از پیشرفت رادیکال‌های آزاد ( اتم‌هایی در بدن که واکنش زنجیره‌ای منفی تولید می‌کنند) و آسیب سلول‌ها جلوگیری می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهند که آلبالو منبعی از ملاتونین – هورمونی طبیعی که مسئولیت خواب عمیق و راحت را در بدن به عهده دارد – است. تاثیرات محیطی و بیماری‌ها می‌توانند سطح ملاتونین را کاهش داده و  الگوی خواب سالم را مختل کنند. بنابراین مصرف آلبالو می‌تواند به خواب شبانه کمک کند.

آلبالو منبعی عالی از فیبر طبیعی، پتاسیم، مس، پروتئین، آهن و کربوهیدرات است.

آلبالو سطح بالایی از پکتین – فیبری رژیمی که در میوه‌ها یافت می‌شود – دارد. مطالعات نشان می‌دهند که پکین می‌تواند سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش دهد.

آنتی اکسیدان‌های موجود در آلبالو با افزایش تولید انسولین طبیعی در بدن، توانایی پایین آوردن قند خون را دارد.

آلبالیو خشک حاوی ویتامین C، ویتامین A و ویتامین  E است که همه این‌ها سیستم ایمنی را تقویت کرده و در مبارزه با بیماری‌ها به بدن کمک می‌کنند.

برای نمایش همه عکس ها روی عکس کلیک کنید.

آلبالو